۱۲ مهر ۱۳۹۲، ۱۶:۱۸

امام جمعه تبریز:

انرژی هسته ای و غنی سازی اورانیوم، حقوق مسلم و مذاکره ناپذیر ملت ایران هستند

انرژی هسته ای و غنی سازی اورانیوم، حقوق مسلم و مذاکره ناپذیر ملت ایران هستند

تبریز - خبرگزاری مهر: امام جمعه تبریز گفت: برخورداری از انرژی صلح آمیز هسته ای و غنی سازی اورانیوم در داخل خاک کشور، از حقوق مسلم و مذاکره ناپذیر ملت بزرگ ایران است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مجتهد شبستری ظهر جمعه در خطبه های نماز جمعه با بیان این مطلب افزود: امیدواریم اجلاس ژنو نتایج مثبتی را در خصوص لغو تحریم های غرب و مساله انرژی هسته ای برای کشور بدنبال داشته باشد چرا ملت ایران در صحنه های مختلف نشان داده اند که برخورداری از انرژی صلح آمیز هسته ای مساله ای غیرقابل گفتگو است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به اختلافات داخلی آمریکا اشاره و تصریح کرد: چگونه ممکن است کشوری چون آمریکا که در حل مسایل داخلی خود با مشکلات جدی روبروست و تنها در چند روزه گذشته و بدلیل تعطیلی دولت در نتیجه اختلافات با کنگره بر سر تصویب بودجه، 700 هزار نفر در این کشور بیکار شده اند، به خود اجازه می دهد که در مسایل داخلی سایر کشورها و بویژه حقوق مسلم ملت ایران دخالت کند.

امام جمعه تبریز با اشاره به گفتگوی تلفنی رییس جمهوری اسلامی ایرن و باراک اوباما و تغییر مواضع وی پس از ملاقات با نخست وزیر رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: چنین تغییر رویکردی قابل پیش بینی بود چرا که دولت آمریکا همواره تحت تاثیر کنگره ای بوده که در آن یهودیان اکثریت آراء را در اختیار دارند.

آیت الله مجتهد شبستری در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه دستاوردهای سفر نیویورک رییس جمهور کشورمان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: سران بیشتر کشورها در ملاقات با آقای روحانی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل، تحریم های غرب علیه جمهوری اسلامی ایران را بی تاثیر دانسته و بر حل مساله هسته ای ایران از طریق مذاکره و گفتگو تاکید کرده اند.

وی به انزوای بیشتر رژیم جعلی اسراییل پس از نشست اخیر سازمان ملل اشاره و تصریح کرد: به عقیده بسیاری از ناظران سیاسی، سخنرانی 32 دقیقه ای نتانیاهو در سازمان ملل مبنی بر افزایش فشارها بر جمهوری اسلامی ایران موجب آشکار شدن وجهه منحوس این رژیم غاصب و انزوای بیشتر آن در سطح جهانی و در تقابل با ایران شد.

خطیب جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری جشن عاطفه ها را فرصتی مناسب برای اشاعه عدالت اجتماعی دانست و گفت: امیدواریم دولت تدبیر و امید بتواند هرچه سریع تر به شعارهای انتخاباتی خود در خصوص بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی مردم و رفاه عمومی اقشار مختلف عمل کند.

آیت الله شبستری با اشاره به فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: نیروی انتظامی یکی از مهمترین نهادهای اجتماعی کشور در حفظ مال و جان مردم و برقراری امنیت و مبارزه با منکرات اجتماعی است که انتظار می رود بر همین اساس با ناهنجاری های اجتماعی چون بدحجابی که در چند وقت گذشته وضعیت نابسامانی یافته است، بصورت جدی برخورد کند.

آیت الله مجتهد شبستری فرارسیدن سالروز ازدواج امیرالمومنین علی (ع) و حضرت فاطمه (س) را نیز تبریک و ابراز امیدواری کرد که زمینه ازواج های آسان و بموقع و بدور از تجمل برای جوانان مهیا شود چرا که این موضوع می تواند تاثیر چشمگیری در کاهش آسیب ها و منکرات اجتماعی داشته باشد. 

کد خبر 2148728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha